17 mars 2012

Bilbarnstol.

I början av november så ramlade det ned en tidning från Jollyroom i brevlådan, Jollyroom tipsar om bilstolsköpet. Jag kollade igenom tidningen men en aning skeptisk var jag då det har varit en hel del problem vad gäller monteringen av vår nuvarande bilbarnstol i min bil.

Det blev däremot inte att Vi investerade i någon ny bilbarnstol i början av november. Jag blev nämligen erbjuden att få ta över en bilbarnstol om jag var intresserad. Det kunde väl inte bli bättre än så kände jag för det är fruktansvärt vad utgifter det är att vara småbarnsförälder. Bara som en bilbarnstol går ju på drygt tretusen kronor.

Hur som helst så visade det sig att det fattades bälten till den bilbarnstolen som jag kunde få ta över och när jag började leta runt utifall det skulle vara möjligt att köpa bälten så visade det sig att just den modellen av bilbarnstol var från femton kilo.

Så då var det bara börja kolla Jollyroom igen då för Lilltösen behöver en bilbarnsstol. Känns väl inte riktigt som att jag har råd med det just nu men den bilbarnstolen Lilltösen har nu börjar bli för liten (trots att den ska  räcka för ytterligare tre kilo).

Foto: Lars-Erik "Larschan" Ekström när Vi skulle åka hem från BB.
Med en riktig bilbarnstol så blir det däremot nya problem, bilbältet kommer att räcka till men då kommer jag eventuellt bli tvungen att skjuta fram passagerarstolen allt vad som överhuvudtaget är möjligt (mer om detta finns att läsa här).

Problemet är väl egentligen inget problem eftersom jag har läst en hel del och läst om andra med samma problem och på så vis kommit fram till en lösning på det hela. Det är bara den ekonomiska delen i det hela som ska ordnas också och just nu känns det väl inte riktigt som att jag har råd med det som sagt.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , .

0 kommentarer:

Skicka en kommentar